یزدفردا: آیت الله اعرافی: از رسالت‌ های حوزه رسانه و خبر، آشنا کردن نسل نوجوان و جوان با آسیب‌ های اجتماعی فضای مجازی است.

به گزارش یزدفردا: امام جمعه میبد در نشست با اصحاب رسانه، بر فراهم کردن زمینه‌های بهره گیری از فضای مجازی و فناوری‌های پیشرفته و درعین حال دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی تاکید کرد. آیت الله اعرافی با عنوان اینکه یکی از رسالت‌های حوزه رسانه و خبر، آشنا کردن نسل نوجوان و جوان با آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی است گفت: با توجه به تحولات خیره کننده فضای مجازی در انتقال و انتشار اخبار و اطلاعات درسال‌های اخیر؛ باید بانگاه عمیق و راهبردی از فناوری‌ها و فضای مجازی و هوش مصنوعی برای برقراری تعاملات اجتماعی و حوزه خبر بهره برد و در این مسیر پیشگام بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: چهل سال قبل در حوزه‌هایی فرهیختگان و جوانان ما پیشگام بودند و قلمرو‌هایی را باز کردند و چشم انداز‌هایی داشتند، اکنون هم باید در باز کردن قلمرو‌های جدید تلاش کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های تعلیم و تربیت نسبت به آموزش نسل جوان و نوجوان برای بهره گرفتن از فضای مجازی و فن آوری‌های پیشرفته گفت: باید با نگاه به آینده، از دل کار‌های رسانه‌ای تاریخ شهر، تاریخ نگاری و تولید اسناد مهم استخراج شود. امام جمعه میبد بر همکاری و تعامل مسئولان با خبرنگاران ورسانه‌ها تاکید کرد و افزود: انعکاس خبر و پاسخ به سوالات، یک اصل راهبردی و مطالبه حوزه خبر است و مسئولان باید برای دسترسی سریع‌تر حوزه خبر و خبرنگاران به اطلاعات دستگاه‌های اداری و سازمان‌ها اهتمام داشته باشند.

سید جمال سجادی پور فرماندار میبد هم با اعلام آمادگی نسبت به انجام هر گونه اقدام برای راه اندازی یک مکان برای دفتر خانه مطبوعات به اقدامات انجام شده در خصوص ساماندهی اتباع نیز اشاره کرد و توضیحاتی در مورد مسکن و بودجه بازآفرینی برای محلات شهیدیه، علی آباد، میبد بالا و مهرجرد ارائه داد.

در پایان این جلسه از خبرنگاران با اهداء لوح تجلیل شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا